Kupla Kontula Electronic-tapahtumassa 22.4.2017

Finn_cyckling_kuvaHSO on mukana Kontula Electronic -tapahtumassa legendaarisen Kuplan kanssa. Kupla löytyy Kontula-aukiolta ja sen sisällä esitetään FinnCycling-Soumi-Perkele! – teos tasatunnein. FinnCycling-Soumi-Perkele! on ”spinning”-henkinen kuntopyöräilytunti, jossa pureudutaan työhön ja suomalaiseen leikkauspolitiikkaan. Teoksen voi katsoa joko polkien tai ilman. Ei pääsymaksua.  Tervetuloa!

FINNCYCLING-SOUMI-PERKELE!
Ohjaaja Martta Tuomaala

FinnCycling-Soumi-Perkele! on ”spinning”-henkinen kuntopyöräilytunti, jossa pureudutaan Suomen ajankohtaisiin teemoihin, muun muassa työhön, suomalaiseen leikkauspolitiikkaan ja kasvavaan eriarvoisuuteen. Katsoja voi osallistua taiteilija Martta Tuomaalan vetämään, 45-minuutin kestoiseen virtuaaliseen kunto-ohjelmaan polkemalla pyörää.

Läpisävelletty teos muistuttaa perinteisiä spinning-tunteja ja sisältää esimerkiksi rap-musiikkia sekä ohjeistuksen osallistujille. Teos on yhden naisen tragikoominen näytelmä, jossa spinning-tunnin irvokkuus toimii ”Suomi nousuun” -ajattelun vertauskuvana. Teos koostuu ohjaajan puheista, taustamusiikista ja ennen kaikkea taustamusiikin lyriikoista. Teoksen musiikki on tuotettu yhteistyössä rap-artisti Terttu Järvelä AKA LeppäKerttuTerttu sekä muusikoiden APROX. ja R. Liininen kanssa. FinnCycling-Soumi-Perkele! esitetään HSO ry:n legendaarisen kuplateltan sisällä Kontula-aukiolla.

HSO ASSOCIATION PRESENTS: at Kontula Electronic 15-21.00

FINNCYCLING-SOUMI-PERKELE!
Directed by Martta Tuomaala

FinnCycling-Soumi-Perkele! is a ”spinning”-type exercise bike class that explores burning topics in Finland today such as work, Finnish austerity politics and increasing inequality. The viewer can take part in the 45-minute virtual exercise programme led by the artist Martta Tuomaala, by cycling on one of the exercise bikes available.

The artwork resembles basic workout programmes, in that it includes rhythmic rap songs and workout instructions. It is also one woman’s gritty protest against the all-male austerity politics in Finland today. The main elements of the work are the words of the instructor/artist, and the background music with its radical lyrics. The music is produced in collaboration with rap artist Terttu Järvelä AKA Leppäkerttuterttu and musicians APROX. and R. Liininen. FinnCycling-Soumi-Perkele! will be exhibited inside HSO association’s legendary bubble tent at Kontula square

Kategoria(t): Tapahtumat Avainsana(t): . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.