Asunnottomuus voi kohdata kenet tahansa

Helsingin Sosiaalinen Oikeudenmukaisuus ry
Julkaisuvapaa heti
Asunnottomuus voi kohdata kenet tahansa

Tänä vuonna Asunnottomien yön viettämisen voi aloittaa jo etukäteen Kampin Narinkkatorilla lauantaina 12.10. kello 16-19 järjestettävässä Katu kuplii –tapahtumassa. Tapahtumalla halutaan lisätä tietoisuutta asunnottomuudesta ja nostaa esiin seuraavalla viikolla vietettävää Asunnottomien yötä. Tukitapahtuman järjestävä Helsingin Sosiaalinen Oikeudenmukaisuus ry toivoo ihmisten ymmärtävän, että Suomessakin on asunnottomia. Kuka tahansa voi joutua asunnottomaksi.

Lauantaina Narinkkatorille pystytettävällä lavalla nähdään esiintymässä Jontti, Kap Kap, Green Nature ja Oulunkylän Seurahuone Band. Lisäksi tapahtumassa nähdään jättikupla, lyhytelokuva asunnottomuudesta ja lukuisia puhujia. Tarjolla on myös keittoa.

Narinkkatorin tapahtuman toivotaan houkuttelevan uusia osallistujia mukaan Asunnottomien yön päätapahtumaan 17.10. Asunnottomien yötä vietetään perinteisesti YK:n köyhyyden ja syrjäytymisen vastaisena päivänä ja tapahtumia järjestetään ympäri maata. Tänä vuonna Asunnottomienyössä halutaan nostaa esiin erityisesti asunnottomien perheiden tilanne. Helsingissä päätapahtuma järjestetään Vaasanaukiolla.

Katu kuplii -tapahtuman yhteistyökumppaneina ovat Helsingin sosiaali- ja terveysviraston aluetyön yksikkö, Punainen Vaara-tuotanto, Kauppakeskus Kamppi sekä Julkisten ja hyvinvointialojen liitto.

Lisätietoja:
Laura Kontiala, 044-7311222, laura.kontiala@helsinki.fi
Teemu Kaskela: 040-8277488, kaskelateemu@gmail.com

Asunnottomien yön www-sivut:
www.asunnottomienyo.fi

Linkki Katu kuplii -tapahtuman facebook-sivulle:

Kategoria(t): Kannanotot. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.